EDUKACIJE

Svakome su sukobi poznati...

…ali nikome nisu ugodni i neki bi rado mijenjali način na koji postupaju u sukobu. Provjerite pronalazite li se u jednom od sljedećih pitanja:

  • Događa li vam se da biste u teškim situacijama najradije mijenjali onu drugu osobu?
  • Reagirate li povremeno povlačenjem i (tihim) predbacivanjem kada razgovor ne ide onako kako želite?
  • Želite li povećati mogućnost da se u sukobu čuje ono što je vama važno i time uspijete doprijeti do osobe nasuprot vas?
  • Biste li željeli napade i kritike shvatiti manje osobno?
  • Je li vam stalo do toga da u napetim trenucima zadržite pregled i sigurnost u sebe?
  • Želite li u sukobu naći rješenja koja nisu nauštrb vas ili druge osobe?

Ukoliko ste na neko od navedenih pitanja odgovorili potvrdno, pozivamo vas na sudjelovanje na treningu i vježbaonici empatijske komunikaciji prema načelima nenasilne komunikacije Marshalla Rosen-berga.

Tu ćete moći isprobati nov način ophođenja u konfliktnim situacijama koji vam omogućuje zadovoljavajući ishod sukoba za obje strane i onda kada ne izgleda lako.

NOVA PERSPEKTIVA...

Empatijska komunikacija koristi metodu nenasilne komunikacije Marshalla Rosenberga koja kreće novim putem. U situaciji sukoba više ne postavljate pitanje: „Tko je kriv, a tko je u pravu?“, već „Kako sam ja? Što će nas pokrenuti u smjeru rješenja?“.

Na takav način možemo zaustaviti eskalaciju sukoba do koje dolazi zbog naizmjeničnog međusobnog okrivljavanja i opravdavanja.

Ciljano se krećemo prema rješenju sukoba u kojem možete imati oboje: zauzimanje za svoje potrebe te održavanje odnosa s drugim osobama koje vas okružuju.

Kako je to moguće?

Radimo na unutarnjem stavu te korištenju govora koji omogućuju, i u napornim razgovorima, razgraditi otpore te razvijati spremnost za partnersko zajedništvo. Izgradnjom takvih temelja, često je potreban samo jedan korak do rješenja.

No, što ako drugi ne žele surađivati? Možda ste i vi imali iskustvo da ukoliko se ljudima prilazi iskreno i s poštovanjem te ako su sigurni da su njihove potrebe uzete u obzir, oni su tada i sami spremni partnerski riješiti sukob.

Kako do toga...?

Korak po korak se upoznajemo s elementima nenasilne komunikacije:

promotriti događaj/situaciju bez interpretacije i vrednovanja…preuzeti odgovornost za vlastite osjećaje i misli…dozvoliti svoju ljutnju i bijes…čuti potrebe svih sugovornika i shvatiti ih ozbiljno, iako se ne slažete s ponašanjem…umjesto zahtjeva koristiti molbu te njome ostvariti ciljeve i vrijednosti…suosjećajno/empatijski reagirati prema sebi i prema drugoj osobi…voditi dijalog pomoću nenasilne komunikacije te doći do rješenja…suosjećajno/empatijski se odnositi prema unutarnjim sukobima…reći NE i prihvatiti NE…izraziti ljutnju u potpunosti i nenasilno vikati…ispuniti razgovore životom…žaliti za napravljenim i ispraviti to…izraziti i primiti zahvalu…empatijski podržati druge ljude.

Kako vježbamo?

  • predstavljajući metodu nenasilne komunikacije na temelju konkre-tnih primjera;
  • radeći u parovima i grupi na vješ-tinama nenasilne komunikacije;
  • koristeći igre uloga sa situacijama iz vašeg iskustva te
  • koristeći igre za podizanje energi-je za razigran i opušten rad.

Edukacija se može odvijati kroz vikend radionice, višednevne treninge i sl. Slobodno nam se obratite za dogovor, upite o cijeni i/ili dodatne informacije.